De tekst
Je mag zelf weten wat je doet in de halve minuut van jouw demo, zolang je maar geen teksten uitspreekt waar mensen of groeperingen zich aan kunnen storen.
Het ligt voor de hand om te demonstreren waar je goed in bent: tekenfilmtypetjes, nieuwslezen, wervende commercials, documentaire of voorlezen. Ben je van meerdere markten thuis? Doe dan bijvoorbeeld drie stukjes van tien seconden achter elkaar. Als je al ervaring hebt met het vak, kun je misschien iets van een bestaande productie laten horen.
Luister maar eens naar de fragmenten die momenteel op Stemmenweb staan. Dat brengt je misschien op een idee.
Voorbeeldteksten
Hieronder staan een paar voorbeeldteksten, die je kunt gebruiken, maar nogmaals: je mag het helemaal zelf weten. Je bent niet verplicht om deze teksten te gebruiken.
Voorbeeldtekst: Commercial
- (wervend)
Aanstaande zaterdag is het weer zover. Het Stemmenweb Gala. De studio zal wemelen van de sprekers, gonzen van de stemmen. Professionals en amateurs ontmoeten elkaar op het Stemmenweb Gala. Aanstaande zaterdag, op het MediaPark.
- (rustig)
Op zoek naar een stem? Of bent u zelf de stem die misschien gezocht wordt? Kom naar Stemmenweb.nl. Producenten van audiovisuele producties kunnen hier meer dan honderd stemmen beluisteren en rechtstreeks benaderen via e-mail. Stemmenweb. Het onafhankelijke platform voor stem en producent.
Voorbeeldtekst: Nieuwslezen
- Het interactieve stemmenbureau Stemmenweb werd in 2000 opgericht. Nog steeds is het een groot succes. Op stemmenweb.nl presenteren professionele en beginnende sprekers de mogelijkheden van hun stem. Omroepen en producenten van audiovisuele producties kunnen de stemmen beluisteren. Zij treden rechtstreeks met de spreker in contact via e-mail.
Stemmenweb onderscheidt zich van de traditionele stemmenbureaus, die in ruil voor een percentage van het afgesproken bedrag een actieve rol spelen in de onderhandeling met de producent. Stemmenweb vraagt geen provisie.